Just another WordPress.com site

Шановні учні! Ці відомості про домашнє завдання дається для того, щоб Ви могли прочитати, переглянути, який матеріал уроку ми обговорювали на заняттях. Всі домашні завдання ми записуємо на уроці у щоденник або в зошит. Якщо ж учня не було на уроці, або він забув щоденник, він може на сайті подивитися і взнати, що проходили ми на уроці і яке домашнє завдання.

З повагою
Тетяна Тадеївна 🙂

Поняття команди. Команди і виконавці. Системи команд виконавця

Діти, на уроках української мови ви вивчали різні види речень. Пригадайте, будь ласка, якими є дані речення за метою висловлювання?
1. Сьогодні холодно. Розповідне (передає повідомлення).
2. Сьогодні холодно? Питальне (передає запитання).
3. Одягайся тепліше! Спонукальне (виражає спонукання до дії).

Сьогоднішній урок інформатики буде присвячено спонукальним реченням. Так, це досить несподівано вивчати спонукальні речення на уроці інформатики, але спонукальні речення відіграють важливу роль не лише у темі, яку ми вивчатимемо протягом декілька наступних уроків, а і в нашому житті. Вони змушують нас виконувати певні дії.
Поміркуйте, які з перелічених дій може виконати комп’ютер:
■ набути знання, чого-небудь навчитися;
■ запам’ятати інформацію;
■ захотіти;
■ скласти план дій;
■ виконати дії за планом;
■ стомитися;
■ відрізнити один предмет від іншого;
■ зробити висновки з фактів.

Описання програм для комп’ютерів, які складають люди, можуть бути настільки досконалими, що іноді здається, начебто комп’ютер багато чого знає, розуміє й навіть може думати.

Спонукальним називається речення, яке спонукає до дії. Наприклад:
1. Виший серветку.
2. Зачини вікно.
3. Пограй у м’яч.
4. Полий квіти.
5. Сиди рівно.
6. Шикуйсь.
7. Посміхнись.

Ви помітили, що ці речення схожі на команди, які слід виконати. Можна сказати, що команда — це речення, яке спонукає до дії.
Оскільки команда спричинює виконання дії, то, зазвичай, вона містить слово, яке означає дію, тобто дієслово.
Той, хто виконує команди, називається виконавцем.
Словничок (записати в зошити)
Команда — це спонукальне речення. Виконавець — той, хто виконує команди.
Виконавцем команд може бути людина, тварина, робот, комп’ютер тощо.

Учні на уроці — виконавці. Вони виконують команди вчителя:
• Подивіться на дошку.
• Відкрийте підручник.
• Запишіть розв’язання задачі.
• Послухайте відповідь Сашка.

А коли ви граєте у футбол, то виконуєте команди судді:
• Розпочати гру!
• Пробити штрафний удар!

Дресирований собака — також виконавець. Він виконує ті команди, яким навчив його хазяїн.
Комп’ютер — теж виконавець. Він виконує команди, які ти йому подаєш. Наприклад:
• Запустити програму.
• Записати текст на диск.
• Згорнути вікно програми.
• Розгорнути вікно на весь екран.
• Завершити роботу програми.
Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх.
Команди, які може виконати виконавець, складають систему команд цього виконавця.

Словничок

Система команд виконавця — команди, які може виконати виконавець.

Завдання 1 .
Діти, до чого вас спонукають сигнали світлофора?
Вставте пропущені слова у речення.
Переходь вулицю в дозволених місцях за (якого?) … сигналу світлофора. (Яке?) … світло забороняє перехід. (Яке?) …. попереджає.
Запитання до учнів
— Яке речення в тексті є спонукальним?
— Як ви його розпізнали?
— Яким словом виражено спонукання?

Завдання 2.
Серед наведених речень вкажи ті, які є командами.
• Світає.
• Запишіть приклад.
• Учора був дощ.
• Приходьте завтра на виставу.
• Відкрийте зошити.
• Сьогодні у Олега день народження.
• Розв’яжіть задачу.
• Ти правильно розв’язав задачу.

Завдання 3. Складіть команди з поданих словосполучень.
Розв’язувати задачу
Шити одяг
Мити руки
Поливати квіти
Бігти швидше
Цікавитися інформатикою.

Завдання 4.
Нарисуйте фігуру за лініями клітинок за командами, починаючи з кружечка.
Команди: 1 клітинка навкіс праворуч-угору, 2 — вгору, 1 — ліворуч, 1 — навкіс ліворуч-угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — праворуч, 1 — угору, 1 — навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 1 — праворуч, 1 — вгору, 1 навкіс праворуч-угору, 1 — вниз, 1 — навкіс ліворуч-униз, 2 вниз, 4 праворуч, 1 вгору, 1 — ліворуч, 3 — вниз, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 ліворуч, 1 навкіс праворуч-угору, 2 ліворуч, 1 навкіс ліворуч-униз, 1 — ліворуч. Яка тваринка намальована?

Успіхів!

1111111111111

Залишити коментар